Mit fristed

Mit fristed

Velkommen til min blog, mit fristed

Dette er stedet, hvor jeg kan lufte mine tanker om alt mellem himmel og jord. Mine største interesser er dyr, især hunde, og dyrevelfærd. Derudover interesserer jeg mig meget for sundhed og velvære, naturen og rejser, god mad og søde sager, økologi og miljøet, eventyrbøger, musik, britisk historie, britisk stand-up, engelske tv-krimier og komedier.

Yoga

Sundhed & velværeOprettet af Kimm Howe 13 mar, 2015 09:26:27

Yoga er dejligt for krop og sjæl. Hvis du, ligesom mig, nyder at lave yoga hjemme, men gerne vil have en video at følge, så kan jeg varmt anbefale ’Yoga With Adriene’.

Jeg startede ud med hendes ’30 Days of Yoga’, men har fundet andre videoer, der passer til eventuelle skavanker eller humører.

Det eneste, der mangler i Adrienes videoer, er tid til savasana, hvor man ligger helt stille på ryggen. Find noget savasana musik du er til, og giv dig selv tid til det efter yogaøvelserne. Det er noget af det bedste ved yoga.

God fornøjelse!

  • Kommentarer(0)//blog.hundekommunikation.dk/#post85

Inspiration til træning

Sundhed & velværeOprettet af Kimm Howe 15 feb, 2014 11:12:06

Jeg går meget op i sund livsstil og træning, og jeg har efterhånden fundet masser af god inspiration og hjælp på nettet til min træning.

Jeg vil ikke komme med et uddybende indlæg om træning, da jeg ikke er uddannet træner, men jeg vil gerne dele et par gode links til gratis træning samt billeder med masser af god inspiration.

Her er lige et par råd alligevel:
· Husk altid at varme op før træningen og stræk ud bagefter.
· Der skal vægttræning til, og det skal være tunge vægte.
· Burpees og kettlebell swings er to af de bedste helkrops øvelser.
· En Gymboss er uundværlig til nævnte hiit træningsprogrammer.

God træning! smiley

NORDICHIIT – 12-16 minutters hiit træningsprogrammer.

12 MINUTE ATHLETE – Siger sig selv, 12 minutters hiit træningsprogrammer.

THE DAILYHIIT – Både korte og lange hiit træningsprogrammer.

Klik på billederne for at se dem i en lidt større udgave.

Husk hviledage, så kroppen kan restituere.


  • Kommentarer(0)//blog.hundekommunikation.dk/#post77

Jeg er taknemmelig

Sundhed & velværeOprettet af Kimm Howe 10 dec, 2013 10:43:27

Jeg er taknemmelig for mit gode helbred.

Jeg er taknemmelig for, det liv jeg har mulighed for at leve.

Jeg er taknemmelig for min mand, der gør mit gode liv muligt.

Jeg er taknemmelig for mine forældre, der altid vil være der for mig.

Jeg er taknemmelig for hele min familie. De er i mine tanker, selvom de er langt væk.

Jeg er taknemmelig for mine venner, også dem jeg ikke ser så tit.

Jeg er taknemmelig for, at de skønneste hunde Oscar og Sammie berigede mit liv.

Jeg er taknemmelig for, at søde Luie kom til os, da vi havde brug for ham. Vi var meget heldige.

Jeg er taknemmelig for, at flere og flere mennesker går op i dyrevelfærd.



  • Kommentarer(0)//blog.hundekommunikation.dk/#post75

Sund og rask

Sundhed & velværeOprettet af Kimm Howe 06 nov, 2011 14:17:54

Jeg går meget op i sundhed og økologi. Ikke pga. min vægt, men fordi det holder mig rask. Efter jeg er begyndt, at tænke mere over min sundhed, har jeg næsten ikke været syg. Hvis der så kommer lidt i halsen eller næsen, har det været meget mildt og hurtigt væk igen.

Sundhed handler ikke om slankekurer, men om en sund livsstil hele livet. Sund mad, motion og glæde er ingredienserne til et langt liv uden stress og sygdom.

Jeg har her samlet de bedste råd, jeg har fundet frem til, som har hjulpet mig til at være sund og rask. Jeg har ingen uddannelse i ernæring eller fitness, så disse råd er helt for egen regning.

Træn både konditionstræning og styrketræning. Konditionstræning kan trænes hver dag. Styrketræning kan trænes hver anden dag, da musklerne skal restituere. Træn evt. forskellige muskelgrupper hver dag. Men kroppen skal også have hvile. Det sidste nye er, at hviledagen kan indeholde lidt yoga. Ved konditionstræning er interval træning noget af det, der giver mest forbrænding. Ved styrketræning giver det ekstra forbrænding, hvis flere muskelgrupper trænes i samme øvelse. Her kommer pusten op.

Jeg er typen, der foretrækker at træne hjemme og helst efter en dvd, så skal jeg bare gøre, hvad der bliver sagt, og jeg kan gøre det når som helst, jeg har lyst. Jeg er ikke afhængig af åbningstider eller vejret. Jeg har efterhånden været igennem en del forskellige trænings dvd’er og i øjeblikket er mine favoritter med Jillian Michaels og Billy Blanks. De får virkelig pulsen op og musklerne styrket. Det der er vigtigt med motion er, at det er noget du har lyst til, og kan se dig selv fortsætte med.

Træn 2-3 timer efter du har spist et stort måltid. Drik gerne en kop hvid eller grøn te inden for, at få en masse antioxidanter til at bekæmpe de frie radikaler der kommer ved hård træning. Spis en halv time efter du har trænet. Spis altid proteiner efter træning. Det hjælper kroppen til at genopbygge musklerne.

Yoga er god styrketræning samt styrkende for sindet. I yoga arbejder man med at forene og skabe harmoni mellem kroppen og sindet. Der afsluttes altid med afspænding, en gave til kroppen, som giver ro i sindet.

Kom ud i naturen. Det er godt for både krop og sjæl.

Jeg får Shiatsu massage, japansk fingertryks massage, ca. hver anden måned. Det er for mig meget smertefuldt, men jeg er overbevist om, at det er godt for mig, da det får løst op for en masse spændinger. Min massør fortæller mig altid, at det er meget vigtigt, at jeg strækker ud dagligt. Det er vigtigere end træning.

Stress af, evt. med lidt meditation hver dag. Undersøgelser viser, at meditation og visualiseringsøvelser kan være med til at bekæmpe stress og sygdomme. Vi kan gøre meget med vores tanker. Se dette tankevækkende interview med Bruce Lipton. TÆNK POSITIVT!

Drik vand, vand og vand. Drik et glas vand ligeså snart du står op, da du bliver dehydreret i løbet af natten. Drik gerne hvid og grøn te. Drikker du kaffe, så skal det holdes til 3 kopper om dagen.

Spis 3 hoved måltider og 2 mellemmåltider om dagen. Spis masser af frugt og grønt i alle regnbuens farver hver dag og gerne til alle måltider. Spis proteiner til hvert måltid. Spis fuldkorn, en portion havregryn og 2 skiver rugbrød om dagen er nok. Få også lidt af det sunde fedt fra nødder, frø, fed fisk, avocado og gode vegetabilske olier. Kokosolie og rapsolie skulle være de bedste olier til høje varmegrader. Spis økologisk for din egen, dyrene og miljøets skyld.

Undgå hvidt sukker, mel, pasta, ris og brød. Skær ned på salt. Køb ikke færdigproducerede fødevarer.

Mælkeprodukter er til stor diskussion. Mange inden for sundhed mener, at det er utrolig vigtigt at få mælk hver dag. Andre mener, at det er direkte usundt. For mig er det logik, at det ikke er meningen, at vi mennesker skal indtage mælkeprodukter lavet af ko- eller gedemælk. Deres mælk er beregnet til deres kalve og kid. Vi mennesker skal kun have den mælk, vi får fra vores mor som spæd. Mennesket er det eneste væsen, der indtager mælk som voksen. Dyr får deres mælk fra deres mor, og derefter drikker de kun vand. Det burde vi måske også gøre. Hvis ikke for os selv, så for dyrenes skyld. De fleste kalve fjernes fra deres mor lige efter fødslen eller senest dagen efter til stor sorg for begge. Der findes masser af alternative produkter, du kan bruge i stedet for, og når du har vænnet dig til dem, vil du nok som mig syntes, at de faktisk smager meget bedre.

Jeg elsker søde sager, men forsøger ihærdigt at holde mig til de økologiske. Jeg ved godt, at de stadig er fyldt med sukker, men så er det i det mindste rørsukker, som stadig indeholder næringsstoffer. Ved at spise økologisk undgår jeg også en masse tilsætningsstoffer og andet usundt. Til hverdag holder jeg mig til mørk chokolade. Det er vist det eneste søde, der er sundt at spise. Min favorit er på 85% og smager himmelsk.

Kosttilskud må aldrig være i stedet for sund og varieret kost. Der er delte meninger om kosttilskud, så undersøg nøje om dem du evt. tager gør mere skade end gavn. Selv tager jeg økologisk spirulina, økologisk chorella, kisel, green oil (vegetarisk omega 3, 6 og 9) samt d-vitamin i vinterhalvåret. De fås, så vidt jeg ved, billigst hos naturoghelse.dk.

Brug naturlige og/eller økologiske kropsprodukter for din egen, dyrene og miljøets skyld.

Pas godt på tænderne. Tal med din tandlæge om, hvordan du bedst passer på dine tænder. Det er vigtigt for vores sundhed også, at have rene og sunde tænder og tandkød.

Gør rent med miljøvenlige midler. Igen gerne økologiske for din egen, dyrene og miljøets skyld.

Sidst men ikke mindst, så husk at få sovet 8-9 timer hver nat. Ifølge alun.dk er det ikke bare et spørgsmål om, at få sovet nok timer, men også at få sovet på det rette tidspunkt. Det skyldes, at den fysiske restitution foregår mellem kl. 22 og 02 og den psykologiske mellem 02 og 06.

  • Kommentarer(0)//blog.hundekommunikation.dk/#post30